زلزله ۴.۵ ریشتری در سمنان (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | تداوم گرما در استان تا پایان هفته رکورد پرواز‌های خارجی در فرودگاه بین المللی مشهد شکسته شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پایان عملیات اعزام حجاج خراسانی | خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به بیش از ۱۱ هزار زائر سرزمین وحی راز تبهکاری‌ها قاضی قلابی در مشهد برملا شد + عکس اعمال قانون۱۷۲۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۷۰نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کشف خرس و ۴۷۴ پرنده قاچاق از داخل خودروی سمند بهترین جایگزین کشمش در آب دوغ خیار | فوت و فن خوشمزه شدن آب دوغ خیار مصرف پنیر باعث ضعف حافظه نمی‌شود! آغاز فرایند انتخاب بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه حبوبات و سبزی‌ها با بدن ما چه می‌کند؟ این افراد نباید لب به سرکه سیب بزنند | طبع سرکه سیب سرد است یا گرم؟
سرخط خبرها

۲ طرح هلال‌ احمر در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر: ۱۷۰۰۸۱
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
۲ طرح هلال‌ احمر در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از افتتاح یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و نیز بهره‌برداری از ۱۵ خانه هلال در روستا‌های استان طی سال جاری خبر داد.

زهرا زنگنه | شهرآرانیوز؛  به‌تازگی ٥٤١ پروژه هلال‌احمر، شامل پانصد خانه هلال، نوزده پایگاه امدادونجات، کوهستان، ساحلی و ٢٢ پروژه اداری، درمانی و امدادی در شعب استانی این جمعیت با اعتباری بالغ بر ۱۰‌هزار‌و‌۵۰۰ میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری رسید. در‌همین‌باره از مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی پرسیدیم سهم استان ما از این پروژه‌ها چقدر است و محسن ذاکریان در پاسخ از افتتاح یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و نیز بهره‌برداری از پانزده خانه هلال در روستا‌های استان خبر داد.

او در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، پایگاه امداد جاده‌ای در محور سبزوار را یکی از طرح‌های افتتاح‌شده اعلام و بیان کرد: این پایگاه که اختصاص زمین و ساخت بنای آن بر عهده خیران بود، با زیربنای ۲۲۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع ساخته شده است.

ذاکریان خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات این پایگاه با ارزش بیش از ۱۰‌میلیارد تومان بر عهده جمعیت هلال‌احمر استان بوده است. تاکنون هیچ پایگاهی در این محور وجود نداشته و این تنها پایگاه نزدیک به سبزوار در مسیر شاهرود به مشهد است.

کمک به مردم روستایی در خانه‌های‌هلال

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همچنین افتتاح پانزده خانه هلال در روستا‌های شهرستان‌های تربت‌جام، نیشابور، جغتای و رشتخوار را دیگر طرح افتتاح‌شده استان برشمرد و بیان کرد: ساخت این خانه‌ها نیز برای ارتقای سطح تاب‌آوری جوامع محلی و کمک به مردم در مناطق دورافتاده و روستایی بوده است.

ذاکریان تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی خانه‌های هلال این است که در‌صورت بروز حوادث احتمالی و دور بودن ارگان‌های امدادی، تلفات به حداقل برسد. مدیریت و اداره این خانه‌های هلال با داوطلبان محلی است. جمعیت هلال‌احمر در ابتدا، برای این داوطلبان دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند. در ادامه این افراد در قالب تیم‌های امداد و نجات سامان‌دهی می‌شوند.

او ادامه داد: خدمات دیگری که در این خانه‌ها ارائه می‌شود اعزام کاروان‌های سلامت، شامل پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران است که به درخواست مردم محل صورت می‌گیرد. در این طرح نیز خدمات درمانی رایگان توسط اعضای داوطلب جمعیت به مردم ارائه می‌شود. همچنین تا حد امکان در این خانه‌ها به بیماران نیازمند کمک‌هزینه‌های درمانی به عنوان مددکاری پرداخت می‌شود.
او همچنین درباره ساخت پایگاه امداد و نجات در شهرستان خواف نیز گفت: این پایگاه قرار است با ۲۵۵ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۳‌هزار مترمربع که توسط منابع طبیعی اختصاص یافته است، ساخته شود.

ذاکریان ادامه داد: اعتبار در‌نظر‌گرفته‌شده برای ساخت و تجهیز این پایگاه نیز ۵ میلیارد‌و‌۱۰۰‌میلیون تومان است که از محل بودجه جمعیت هلال‌احمر و با کمک دیگر دستگاه‌ها تأمین می‌شود. زمان دقیق افتتاح این پایگاه مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود ساخت آن تا آخر امسال به پایان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->